Hällekis Ställplats

STÄLLPLATS KINNEKULLE

Dags för semester utan destination?
Besök Hällekis och vår ställplats i hamnen och njut av naturen och berget.

Ställplatsen som funnits sedan 2015 och återfinns vid småbåtshamnen drivs av Hällekis Båtklubb.

Här har du möjlighet att stå med din husbil över natt alldeles intill Vänern.

Hällekis ligger vid Vänerns strand väster om Mariestad som du passerar om du kör E20.

GPS:
N58°37'60", E13°26'30"

Hamnen ligger vid Sjöråsviken vid foten av Kinnekulle. Även om båtklubben är liten erbjuds service med dusch, pentry och toaletter samt utslagsback för tömning av porta potti.
Pris 125 kr/dygn 150 kr/dygn med el.
Det finns även möjlighet att slänga sopor. En välsorterad livsmedelsaffär, pizzeria samt Perssons Cykelaffär ligger på promenadavstånd.

I närheten finns Falkängens hantverksby som är ett populärt utflyktsmål för båtklubbens gäster.

Cykel går att hyra i Falkängen så att man enkelt kan ta sig till kulturbygden vid berget Kinnekulle med sin unika fauna där utsikten över Vänern är hänförande.

Båtklubbens medlemmar går nattvakt från början på maj till slutet på september.