best css templates

Gästhamn

Vänerns pärla vid Kinnekulle.

GPS position: 58°37,60 N 13°26,30 E
Hamndjup: ca 2,10 m

Vill du gästa oss så är du hjärtligt välkommen!

Mobirise

Vår hamn ligger i Hällekis, i Sjöråsviken, vid foten av Kinnekulle.

Hos oss finns ca 150 båtplatser samt ett tjugotal helt nyrenoverade gästplatser.

Du kan även förtöja vid ”grönmärkta” platser. Förtöj ordentligt, speciellt vid nordanvind som kan vara mycket kraftig.

Vi är en liten klubb där all service sköts av klubbens medlemmar. Det finns dusch, pentry och toaletter samt utslagsback för tömning av porta potti .

Vid bryggan finns tillgång till el och färskvatten samt möjlighet att sugtömma toaletten.

Hos oss får ni använda våra gästplatser för 140 kr natten, betalning sker med swish eller kontant i ” bössan” som sitter under den lilla skylten i början av bryggan, informationskylt finns i gästhamnen.

Falkängens hantverksby, som ligger alldeles ovanför hamnen, är ett populärt utflyktsmål. Cykel kan du hyra i Falkängen.

En välsorterad livsmedelsaffär, pizzeria samt Persons Cykelaffär ligger på promenadavstånd.

Detta innebär att ni kan bo vid foten av det blommande berget Kinnekulle med sjöutsikt för en ringa kostnad. En kulturbygd med en helt unik fauna.

Möjlighet att slänga sopor, som naturligtvis källsorteras. T

Klubbens medlemmar går nattvakt från början på maj till slutet på september.

Om du har frågor om klubben hör gärna av dig.

Vill du gästa oss så är du hjärtligt välkommen!